Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet behandler klager over forbrugerkøb – dvs. klager over aftaler om køb af tjenesteydelser, som er indgået mellem en forbruger og en erhvervsdrivende (bedemand).
Klageadgangen i det offentlige forbrugerklagesystem er opdelt i to faser: En mæglerfase og en nævnsbehandling i Forbrugerklagenævnet, hvis der ikke findes en løsning på tvisten i mæglerfasen.
Det betyder derfor, at en tvist altid først vil blive forsøgt at blive løst mellem parterne via Center for Klageløsning hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Gebyret for at indbringe en sag er 100 kr. og tvisten skal vedrøre en ydelse/køb på mindst 1.000 kr. (2019)
www.naevneneshus.dk/start-din-klage
Få en trin-for-trin vejledning til at starte en
klageformular (pdf) hos Center for Klageløsning.
Kontaktoplysninger til:
Toldboden 2, 8800 Viborg
Telefon
+45 72 40 56 00
nh@naevneneshus.dk
www.naevneneshus.dk
Telefon
+45 41 71 50 00
E-mail:
kfst@kfst.dk
www.kfst.dk
Unable to display Facebook posts.